Descobrim la màgia de la música a través dels contes, descobrim l'encís dels contes a través de la música.

Descubrimos la mágia de la musica a través de los cuentos, descubrimos el encanto de los cuentos a traves de la música.

Blog bilingüe sobre les feines realitzades a l'escola (en català)

Blog bilingüe sobre los trabajos realizados en la escuela (estan realizadas en catalán pero las explicaciones en castellano)

diumenge, 29 de maig del 2016

ESTRUCTURACIÓ DE LA TEORIA MUSICAL - ESTRUCTURACIÓN DE LA TEORIA MUSICAL

QUAN ESGLAONEM ELS CONTINGUTS I ELS APRENENTATGES, ELS SIMPLIFIQUEM I HI AFEGIM UNA MANERA DE TREBALLAR LÚDICA I PROPERA PELS INFANTS, ELS FEM PROPERS I SIGNIFICATIUS.
SEMPRE PARTIM QUE ELS CONTINGUTS HAN DE SER ACUMULATIUS, CONSTRUINT ELS CONEIXEMENTS SOBRE ELS CONEIXEMENTS PREVIS. TOT I EL QUE FAREM SERÀ DESGRANAR ALLÒ QUE VE JUNT PER NATURALESA.



  1. CLASSIFICACIÓ DE LES FAMILIES DELS INSTRUMENT
          
VENT (FUSTA I METALL)
                             
    CORDA  (FREGADA I PINÇADA)
                                     
 PERCUSSIÓ

  1. QUALITATS DEL SO (jo estructuro així les qualitats)

P3
P4
P5
SO – SILENCI
So-silenci-soroll
So-silenci-soroll i estructura
So-silenci-soroll i estructura
INTENSITAT
fort-fluix
fort-mig-fluix
fortíssim-fort-mig-fluix-molt fluix
Forte-mezzo-piano
Reguladors d’intensitat
DURADA - TEMPO
curt-llarg
ràpid-lent
curt-llarg
ràpid-mig-lent
curt-llarg
Durada de les figures musicals
ALTURA

agut-greu
agut-greu
classificació de diversos aguts i greus
els glissandos
TIMBRE
Diferenciar famílies: corda, de percussió i dintre de percussió fusta-pell i metall
Diferenciar famílies: corda, vent i percussió;  i alguns instruments més representatius
Diferenciar timbre de dona i d’home
Diferenciar famílies: corda, vent i percussió;  i alguns instruments més representatius
Diferenciar diferents tipus de veu masculina i femenina


  1. COORDINACIÓ
DES DE LA ROTLLANA AL MOVIMENT LLIURE ORDENAT, DES DEL CAMINAR ASINCRÒNIC AL RITME FINS AL PUNTEIG I GALOP.

US PRESENTARÉ FEINES MEVES I COM DES D’ELLES TREBALLEM TOT AIXÒ


CUANDO ESCALONAMOS LOS CONTENIDOS Y LOS APRENDIZAJES,  LOS SIMPLIFICAMOS Y AÑADIMOS UNA MANERA DE TRABAJAR LÚDICA Y CERCANA PARA LOS NIÑOS,  LOS HACEMOS CERCANOS Y SIGNIFICATIVOS.

SIEMPRE PARTIMOS DE QUE LOS CONTENIDOS DEBEN SER ACUMULATIVOS, CONSTRUYENDO LOS CONOCIMIENTOS SOBRE LOS CONOCIMIENTOS PREVIOS. AUNQUE LO QUE HAREMOS SERÁ DESGRANAR LO QUE VIENE JUNTO POR NATURALEZA.




  1. CLASSIFICACIÓN DE LES FAMILIAS DE LOS INSTRUMENTOS
          
VIENTO  (METAL Y MADERA)
                             
    CUERDA  (FROTADA Y PULSADA)
                                     
 PERCUSIÓN

  1. CUALIDADES DEL SONIDO (yo estructuro así los contenidos)

P3
P4
P5
SONIDO – SILENCIO
Sonido-silencio-ruido
Sonido-silencio-ruido
Estructuras
Sonido-silencio-ruido
Estructuras
INTENSIDAD
Suave -fuerte
Suave-medio-fuerte
Suavisimo-suave-medio-fuerte-muy fuerte
Forte-mezzo-piano
Reguladores de intensidad
DURACIÓN - TEMPO
Corto-largo
Rapido-lento
Corto-largo
Rapido-medio-lento
Corto-largo
Durada de las figuras musicales
ALTURA

Agudo-grave
Agudo-grave
clasificación de varias alturas
los glissandos
TIMBRE
Diferenciar familias: cuerda, de percusión y dentro de percusión madera, piel y metal
Diferenciar familias: Cuerda, viento y percusión;  y algunos instrumentos mas representativos
Diferenciar timbre de hombre y mujer
Diferenciar familias: Cuerda, viento y percusión;  y algunos instrumentos mas representativos
Diferenciar algunos timbres de hombre y mujer
  1. COORDINACIÓN
DESDE EL CORRO AL MOVIMIENTO LIBRE ORDENADO, DESDE EL CAMINAR ASINCRÓNICO AL RITMO HASTA EL PUNTEO Y GALOPE.


OS PRESENTARÉ TRABAJOS MÍAS Y COMO DESDE ELLAS TRABAJAMOS TODO ESTO