QUAN ESGLAONEM ELS CONTINGUTS I ELS
APRENENTATGES, ELS SIMPLIFIQUEM I HI AFEGIM UNA MANERA DE TREBALLAR LÚDICA I
PROPERA PELS INFANTS, ELS FEM PROPERS I SIGNIFICATIUS.
SEMPRE PARTIM QUE ELS CONTINGUTS HAN DE
SER ACUMULATIUS, CONSTRUINT ELS CONEIXEMENTS SOBRE ELS CONEIXEMENTS PREVIS. TOT
I EL QUE FAREM SERÀ DESGRANAR ALLÒ QUE VE JUNT PER NATURALESA.
- CLASSIFICACIÓ
DE LES FAMILIES DELS INSTRUMENT
PERCUSSIÓ
- QUALITATS
DEL SO (jo estructuro així les qualitats)
P3
|
P4
|
P5
|
|
SO – SILENCI
|
So-silenci-soroll
|
So-silenci-soroll i estructura
|
So-silenci-soroll i estructura
|
INTENSITAT
|
fort-fluix
|
fort-mig-fluix
|
fortíssim-fort-mig-fluix-molt fluix
Forte-mezzo-piano
Reguladors d’intensitat
|
DURADA - TEMPO
|
curt-llarg
ràpid-lent
|
curt-llarg
ràpid-mig-lent
|
curt-llarg
Durada de les figures musicals
|
ALTURA
|
agut-greu
|
agut-greu
classificació de diversos aguts i greus
els glissandos
|
|
TIMBRE
|
Diferenciar famílies: corda, de percussió i dintre de percussió
fusta-pell i metall
|
Diferenciar famílies: corda, vent i percussió; i alguns instruments més representatius
Diferenciar timbre de dona i d’home
|
Diferenciar famílies: corda, vent i percussió; i alguns instruments més representatius
Diferenciar diferents tipus de veu masculina i femenina
|
- COORDINACIÓ
DES DE LA ROTLLANA AL MOVIMENT LLIURE
ORDENAT, DES DEL CAMINAR ASINCRÒNIC AL RITME FINS AL PUNTEIG I GALOP.
US PRESENTARÉ FEINES MEVES I COM DES
D’ELLES TREBALLEM TOT AIXÒ
CUANDO ESCALONAMOS LOS CONTENIDOS Y LOS APRENDIZAJES, LOS
SIMPLIFICAMOS Y AÑADIMOS UNA MANERA DE TRABAJAR LÚDICA Y CERCANA PARA LOS
NIÑOS, LOS HACEMOS CERCANOS Y SIGNIFICATIVOS.
SIEMPRE PARTIMOS DE QUE LOS CONTENIDOS DEBEN SER ACUMULATIVOS,
CONSTRUYENDO LOS CONOCIMIENTOS SOBRE LOS CONOCIMIENTOS PREVIOS. AUNQUE LO QUE
HAREMOS SERÁ DESGRANAR LO QUE VIENE JUNTO POR NATURALEZA.
- CLASSIFICACIÓN DE LES FAMILIAS DE LOS INSTRUMENTOS
PERCUSIÓN
- CUALIDADES DEL SONIDO (yo estructuro así los contenidos)
P3
|
P4
|
P5
|
|
SONIDO – SILENCIO
|
Sonido-silencio-ruido
|
Sonido-silencio-ruido
Estructuras
|
Sonido-silencio-ruido
Estructuras
|
INTENSIDAD
|
Suave -fuerte
|
Suave-medio-fuerte
|
Suavisimo-suave-medio-fuerte-muy fuerte
Forte-mezzo-piano
Reguladores de intensidad
|
DURACIÓN - TEMPO
|
Corto-largo
Rapido-lento
|
Corto-largo
Rapido-medio-lento
|
Corto-largo
Durada de las figuras musicales
|
ALTURA
|
Agudo-grave
|
Agudo-grave
clasificación de varias alturas
los glissandos
|
|
TIMBRE
|
Diferenciar familias: cuerda, de percusión y dentro de percusión madera,
piel y metal
|
Diferenciar familias: Cuerda, viento y percusión; y algunos instrumentos mas representativos
Diferenciar timbre de hombre y mujer
|
Diferenciar familias: Cuerda, viento y percusión; y algunos instrumentos mas representativos
Diferenciar algunos timbres de hombre y mujer
|
- COORDINACIÓN
DESDE EL CORRO AL MOVIMIENTO LIBRE ORDENADO, DESDE EL CAMINAR
ASINCRÓNICO AL RITMO HASTA EL PUNTEO Y GALOPE.
OS PRESENTARÉ TRABAJOS MÍAS Y COMO DESDE ELLAS TRABAJAMOS TODO ESTO